|
Продължителната консумация на кафе не увеличава опасността от преждевременна смърт и намалява риска от смърт вследствие на сърдечносъдови заболявания, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от изследване на испански специалисти. Предишни проучвания дават смесени сведения за ефекта върху здравето от кафето. Някои изследователи изтъкват ползите от него, според други ободрителната напитка има и недостатъци. Специалистите от Автономния университет в Мадрид с ръководител Естер Лопес-Гарсия анализирали данните за консумацията на обикновено и безкофеиново кафе сред 84 214 жени в САЩ за периода 1980-2004 година и сред 41 736 мъже в САЩ за периода 1986-2004 година. Учените установили, че редовното пиене на кафе - до шест чаши на ден, не е свързано с повишен риск от смърт сред изследваните лица на средна възраст. В действителност се оказало, че сред любителите на ободрителната напитка е намалял процентът на смъртност от сърдечносъдови заболявания. Авторите на проучването не са открили връзка между консумацията на кафе и смъртността от ракови заболявания. "Данните от настоящето изследване показват, че пиенето на кафе не оказва вреден ефект върху здравето на хората", казва Лопес-Гарсия. БТА
|