|
Изследователи от Ню Йорк оповестиха, че полифеноли, извлечени от семките на червено грозде, могат да имат благотворен ефект за предотвратяване и лечение на болестта на Алцхаймер, предаде ЮПИ. В рамките на изследването е била проучена възможността да се създадат хапчета, чийто ефект имитира този от виното. Целта е да се замени препоръчваната от здравните власти ежедневна консумация на една чаша червено вино като превантивна мярка срещу болестта на Алцхаймер. Д-р Джулио Мария Пазинети и д-р Юн Ван от медицинския институт "Маунт Синай" в Ню Йорк изпробвали ефекта от някои молекули, които се съдържат в червеното вино и в частност в семките на червеното грозде. Екстрактът Meganatural AZ от семки от грозде значително ограничил намаляването на когнитивните способности у мишки, засегнати от сходно на болестта на Алцхаймер заболяване, чрез механизми, които предотвратяват образуването на по-сложна форма на молекула, известна като амилоид в мозъка. Приложението на резултатите от това изследване не се ограничава до пациенти, засегнати от болестта на Алцхаймер, увери д-р Пазинети. Смята се, че Meganatural AZ може да допринесе за предотвратяване на загубата на паметта у хора, които все още не са развили болестта на Алцхаймер. БТА
|