Резултатите от дългосрочно проучване върху три различни популярни диети показват, че те оказват сходен умерен ефект върху отслабването, докато ползите от тях върху здравето се различават, предаде Ройтерс.
За 2-годишния период на изследването участниците, подложени на нискомаслена, Средиземноморска и предимно вегетарианска разновидност на нисковъглехидратната диета "Аткинс" отслабнали съответно с 3,3 килограма, 4,6 килограма и 5,5 килограма.
Над 82 процента от изследваните лица били мъже със средно тегло 90 килограма в началото на проучването, съобщават специалистите от университета "Бен Гурион" в Израел.
"Добрата новина е, че имаме алтернатива. Вече не можем да смятаме, че една диета е подходяща за абсолютно всички.
Ако не стане по един начин, то вариантът е да се изпробва друг", казва Айрис Шей от изследователския екип.
Специалистите са установили още, че при участниците на нисковъглехидратна диета се наблюдава най-голямо подобрение на холестеролния профил.
За хората, страдащи от диабет, най-подходяща за понижаване на нивата на глюкозата на гладно била Средиземноморската диета.
Тя се оказала и най-резултатна за свалянето на излишни килограми от жените. БТА
|